Nega masne i problematične kože u zimskom periodu

By Beauty junkie - 13.1.16

Dobar dan.

Pred nama je još jedna prilika da se družimo i čitamo.

Pre svega ovoga želim da sa vama podelim jednu predivnu stvar, a to je da je ovaj blog 10.1.2016.god. napunio 2 godine. 

Kada sam počinjala da pišem nisam ni sanjala da će mi ovaj vid zabave i opuštanja postati deo svakodnevice i doneti mnogo radosti. Hvala vam što ste uz blog tokom ove dve godine, što čitate moje postove i usrećujete me. Nadam se da ćemo nastaviti sa druženjem u još većem broju još dugo, dugo, dugo.

Kako običaji blogerske zajednice nalažu sledi malo darivanje. Čekam izvesnu pošiljku pa nakon toga sledi poklon i za vas.

Današnji post je priča o nezi masne i problematične kože tokom zimskog perioda.
U prethodnom postu sam vas pitala o čemu biste čitali od dve ponuđene teme.  odgovor je bio o ovoj, pa vam ispunjavam želju/zahtev, i nadam se da ću onima koji muku muče sa masnom i problematičnom kožom naći neke korisne informacije za sebe.

Zima  je period godine kada svaka koža trpi uticaje hladnoće, vetra i svih drugih atmosferskih pojava.
Koža tokom ovog period zahteva posebnu negu i dodatnu pažnju. Obično nega kože zimi znači koji korak više u jutarnjoj i noćnoj rutini, a kada imate masnu i problematičnu kožu njeno negovanje je poseban izazov.

Ja nisam lekar, dermatolog i neko ko ima diplomu u vezi sa ovom temom, ali godine iskustva u borbi sa masnom i problematičnom kožom naučile su me kako da se nosim sa ovim problemima svakodnevno i kako da negujem kožu u zavisnosti od godišnjeg doba i njenih potreba. Takođe koža rezličite dobi zahteva drugačiju negu. Zato ću vam danas pričati o tome šta je pogodno za mlađu kožu, a šta za kožu preko 25 godina.

Do 25 godina moguće je da imate probleme koji su nastali u pubertetu, i tada se koža tretira kao mladalačka. Nakon 25 godina koža se tretira kao koža odraslih i njena nega treba da je drugačija. 
Koža sa odrastanjem (da ne kažem starenjem) postaje sve suvlja, i o tome treba da posebno vodite računa.

Danas vam govorim šta ja koristim i kako dodatno negujem kožu u zimskom periodu.
Ako niste do sada čitali moje postove sa ovom temom moram da napomenem da je moja koža vrlo masna i problematična, da sam imala tinejdžerske bubuljice, a sad su one postale oblik bubuljica koje se javljaju kod odraslih. Periodično mi koža bukne i tada imam mnogo problema u regulisanju nepravilnosti (bubuljice), i njihovom prikrivanju.


Na slici nisu svi proizvodi koje koristim, već oni koje sam mogla da slikam. U postu ću vam pored proizovda sa slika dati i opcije koje sam prethodno koristila, a koje su imale uticaj na moju kožu.

1. ČIŠĆENJE KOŽE
Prva i osnovna stvar u nezi svake kože, a posebno masne i porblematične jeste čišćenje, tj. umivanje, koje je obavezno i ujutru i uveče.
Postoje mnogi preparati za ovu  namenu, ali ponekad sapun može biti najjeftinija i najučinkovitija opcija. 
Ja koristim sapun sa uljem čajnog drveta, već više od godinu dana, jer on ubija bakterije i funkcioniše kao antibakterijski sapun.

Druge dve opcije su - DOVE sapun, originalni, i EFFECLAR gel za umivanje.
Sapun je bio predlog mog dermatologa, i zaista pomaže u čišćenju i nezi kože, a Effeclar gle je odličan za problematičnu kožu, jer smanjuje nastale bubuljice, i uklanja sebum koji luči koža, uz ro ima ga u različitim pakovanjima i najjeftinije košta oko 400din.

sapun koji koristim
slika je skinuta sa interneta
slika skinuta sa interneta

2. NEGA 
Ovo je korak koji je jako bitna za masnu kožu, pogotovo u zimskom periodu. Masnoj koži treba pružiti vlažnost, hidrataciu, kako bi se zaustavilo lučenje sebuma. Kada je koža dehidrirana tada se sebum luči više. U zimskom periodu, čak i ako imate masnu kožu mogu se javiti delovi kože koji će biti suvlji nego obično. Kada koža nije pravilno negovana i kada na nju utiče maraz i vetar ona se suši, i ponekad mogu da se jave jako suvi delovi kože koji su skloni perutanju.

Mislim da je jako bitno da poznajete svoju kožu. Masna koža je masna na svim delovima, ali posebno na T zoni.
Kako ćete utvrditi da li vam je koža masna?
Pored sijanja T zone, morate obratiti pažnju na obraze i predeo oko vilice. Koža u tim delovima neće biti masna kao u T zoni, ali ćete pod rukom osetiti sloj sebuma.
Kožu treba da opipate i testirate kada je ona u dobrom stanju, kada nam spoljašnjih uticaja. Zima nije period za to, jer se tada svačija koža menja i postaje suvlja.

Da se vratimo temi.
Nega masne kože znači upotrebu odgovarajućih krema. Te kreme treba da budu na bazi vode, a razlikuju se one koje imaju mlečnu i one koje imaju gelastu strukturu. U zimskom periodu one koje su poput gela često nisu dovoljne, jer neće pružiti dovoljnu vlagu koži, već vam ja preporučujem da koristite kreme koje su mlečne strukture. One će nahraniti sve delove kože, pa i one suvlje delove koji se mogu perutati.
Kod mene ti suvlji delovi se javljaju na jagodicama obraza. Dve kreme koje ja koristim videćete na slikama, deo su AVON i Afrodita kozmetika kolekcija, a uz njih preporučujem i upotrenu nekog ulja, seruma, ali samo ako ste stariji od 25 godina.

Krema na bazi gela, pogodna za kožu stariju od 25 godina. Više o njoj na ovom linku (klik)
Krema mlečne strukture, namenjena mlađoj koži. Više o njoj na linku OVDE.
Ako vam je koža i problematična ona zahteva i ciljanu negu kože, na delovima koji imaju nepravilnosti, ožiljke ili bubuljice.
U mojoj nezi ja za to koristim ulje čajnog drveta, koje se nanosi ciljano pomoću štapića za uši, ako je čisto, 100% ulje, a ako je rastvor sa vodom, kao moj, onda ga možete naneti na celo lice tuferom.


Odlična krema koja je komercijanla i dostupna jeste iz kolekcije LPS Effeclar duo +. Ovo je novija varijanta kreme. Ja sam koristila onu koja nije imala u svom imenu ovaj +. Krema je za ciljano nanošenje, ali možete je naneti i na celo lice. Smanjuje bubuljice i ujednačava ten kože i sve nepravilnosti na njoj.

slika preuzeta sa interneta
Kada imate problematičnu kožu bitno je da tražite proizvode koji su nekomedogeni, jer to znači da neće izazvati nove bubuljice, ovo je posebno bitno za dekorativnu kozmetiku, šminku, kod izbora prajmera i pudera.

3. POSEBNA NEGA
Ovde podrazumevamo negu kože koja je povremena i namenjena određenim problemima.
Posebna nega podrazumeva upotrebu maski za lice ili pilinga za kožu, koji se upotrebljavaju najviše dva puta nedeljno.

Ako je koža suva i peruta se, onda joj pre nege morate pružiti piling ili neku piling masku. Kod perutanja kože potrebno je prvo skinuti odumrli sloj ćelija, a nakon toga naneti kremu koja će nahraniti kožu.

Ja radije biram maske za lice od pilinga, jer su nežnije na koži. Maske su odličan način da kada imate više od 25 godina date sebi negu protiv bora i za zatezanje kože. 

Masna i problematična koža znači upotrebu posebnih proizvoda za negu i za ciljano nanošenje, to je svakako više nego što osobe sa drugim tipovima kože možda nanose na svoje lice.
Uz to sa starenjem sve češće posežemo za proizvodima koji zatežu kožu i podmlađuju je.
To je veliko opterećenje za masnu kožu, jer takvi proizvodi mogu biti masni što će dovesti do prezasićenja kože i zatvaranja pora, a samim tim nastaće nove bubuljice i nepravilnosti. Ja zato praktikujem korišćenje maski za lice, čija je uloga zatezanje kože i borba protiv prvih znakova starenja.
U našim drogerijama možete naći odlične maske Afrodita kožmetike i Dr. Colić, koje će pomoći koži da izgleda bolje, a ujedno i vama pružiti neki mini spa tretman, i opustiti vas.

Trenutno testiram maske Afrodita kozmetike. Ovo je maska iz kolekcije za problematičnu mladu kožu. Afrodita ima kolekciju i za stariju kožu, koja spada u grupu kombinovane i masne kože, ali nažalost nikako da dođem do tih proizvoda i probam ih, jer ih nikada nema na rafovima drogerija u mom mestu.


U trenucima kada je moja koža jako suva na određenim delovima, i ljuspa se ili puca,, koristim Pantenol kremu, koju kupujem u Lilly drogerijama. Nanosim je smo uveče, jer je potrebno više vremena da je koža upije.
Osnovna njena funkcija je obnavljanje kože, a problematična koža često zna da se isuši i od onih preparata koji su namenjeni ciljanom uklanjanju bubuljica, i zato je ovaj oblik kože najteži za održavanje, jer postići balans je ponekad prava umetnost.


I ovo je kraj posta.
Znam da ima malo više teksta nego obično, ali želela sam da sa vama podelim sve što sam iskustvom naučila, i da vas usmerim na pravilnu negu kože.

Bez obzira koliko godina imate morate voditi računa o svojoj koži, jer je ona najveći organ koji imate.
Svoju kožu uvek pratite i naučite šta ona voli. Ne dozvolite da neko ko nije profesionalac uzme u ruke vašu kožu i radi sa njom šta želi. Uvek se dobro informišite o tretmanima koje želite da sprovedete, a kada je izbor kozmetike u pitanju više para često znači bolju negu, ali ne uvek, i ne 100%.

Mojim iskustvom ja mogu da vam preporučim sledeće kompanije koje će pomoći nezi masne i problematične kože - to su Afrodita kozmetika, LRP, Eucerin i Avene.

Ja sam pre dve godine prešla na negu kože prirodnom kozmetikom i danas je to osnova moje nege, koju po potrebi dopunjujem kozmetičkim mazalicama proizvođača koje sam pomenula i koje vidite na slikama.

Pre nego što vam kažem "Ćao", moram napomenuti još tri bitne stvari za negu masne i problematične kože.

  • redovna promena peškira za umivanje - bar jednom nedeljno - jer na taj način sprečavate nagomilavanje bakterija na peškiru i njihovo prenošenje na kožu.
  • redovna zamena jastučnica, poželjno jednom nedeljno - tokom noći na jastučnicama ostaju tragovi proizvoda koje sta naneli na kožu pre spavanja, ali i tragovi sebuma i razne bakterije koje se mogu preneti se jednog dela lica na drugi.
  • redovno skidanje šminke - ovo je najbitinji faktor za sve tipove kože, a posebno kod problematične kože, jer ostavljanje šminke i spavanje sa njom dovodi do zatvaranja pora i povećanje stvaranja bubuljica. SPAVANJE SA ŠMINKOM NIKAKO!!!
Toliko u ovom postu. Ako imate i vi predloge za negu masne i problematične kože, pišite mi. Ako imate pitanja o nezi, takođe ostavite svoj komentar. Uvek odgovorim na komentare i radujem se svakom od njih.

Do novog čitanja...
Ćao!!!
Dunja!

HVALA ŠTO PRATITE MOJ BLOG!!!

  • Share:

You Might Also Like

3 comments

  1. Drago mi je da jos neko ima ovakav post. Ja imam 30 godina, pa mi je sada dodatno otežana nega kože, jer nemaju svi proizvođači liniju koja je za stariju kožu sa bubuljicama.Pogledaću ovaj Farmaci obavezno. Hvala za predlog.

    ОдговориИзбриши
  2. ODLIČAN POST.
    Zaista je sve lepo objašnjeno i dati su savet.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno za komentar. Trudila sam se da sve potanko objasnim, a da ne bude dosadno i predugo.

      Избриши