"SEO" za početnike u kreniranju bloga (blogger platforma)

By Beauty junkie - 24.8.18

"SEO" tri slova koja su presudna kod kreiranja bloga i prepoznavanja vašeg rada od strane Google pretraživača. 
"SEO" ili ti "search engine optimization" je termin za optimizaciju vašeg sadržaja na internetu tako da bude vidljiv Googl-u. 

Suviše komplikovano? Šta sam time htela da kažem? - Da i ja sam tako gledala i nisam bila svesna koliko ova tri slova znače u današnjem online svetu.
Ako imate blog "SEO" pomaže da se vaš sadržaj prikaže u google pretragama, da dospete na onu prvu stranicu pretrage, jer današnji korisnici gotovo nikada ne kliknu "next page" ako traže neki pojam ili neki tekst. 
Google konstantno menja algoritam i sve više uzima u obzir kada vrši pretraživanje kako bi istakao prave stranice sa kvalitetnim sadržajem koje će korisniku dati najbolji odgovor na pitanje koje je postavio, a koje je ovde u vidu reči, sintagme ili rečenice u liniji za pretraživanje.
Zato vaš blog ili sajt moraju da budu pozicionirani oko ključnih reči, koje će google moći da prepozna prilikom pretraživanja i prikaže vaš blog na prvoj stranici pretrage.
Negde je svima cilj da stignu na tu prvu stranicu, ali u trenutku kada stotine hiljade stranica nastaju konkurencija je velika i morate se po nečemu izdvojiti iz nje.


slika je preuzeta sa interneta
Osnove "SEO" će vam pomoći da započnete svoje pojavljivanje u google pretragama, a sam sadržaj je ono što će čitaoce vraćati vašem blogu ili sajtu. Ako malo zagrebete površinu "SEO"a videćete da više nije sve do ključnih reči, tagova, slika nego da samog sadržaja. Google je toliko uznapredovao kao preraživač tako da sada može da prepozna kvalitetan sadržaj koji će pomoći korisniku od onog koji ne pruža dovoljno. Ujedno njegova kompleksnost je dovela do sve veće upotrebe oglasa na guglu koji se nalaze odmah ispod linije pretraživanja i koji treba da vas privuku da klilknete na njih. Google je razvio čitav niz alata kojima plaćate i kreirate te oglase, ali dao je i alat kojim pratite ključne reči i protok na svom sajtu.

Pa evo kako "SEO" funkcioniše na blogeru i šta treba da vam pruži.

"Kljčna reč" - termin koji se često vezuje za "SEO", a koji znači reč ili reči koje će vam biti osnova za koju će se vezivati sav vaš sadržaj. Ključne reči su opis vaše stranice ili bloga u vidu meta taga ili meta description-a. To je ono što googl vidi, a nevidljivo je za vaše korisnike.
Meta tag i meta description su vidljivi samo ako otvorite svoju stranicu i kliknete desni klik. U padajućem meniju tada vam među ponuđenim stvarima stoji i view page source. Kada kliknete na to otvoriće vam se novi prozor u kom ćete videti html zapis svoje stranice/bloga. 
Tu se i nalazi čitav jedan deo koji je meta tag i u kom je opis vašeg bloga ili sajta za vas kao tvorca istog najbitniji. 

Meta opis je danas veoma lako uneti u bloger, ali je pre toga potrebno da odredite koje su ključne reči za vaš sadržaj. Google i za to ima alat koji vam pomaže da izaberete ključne reči na osnovu toga kolika je njihova potražnja. 
Keyword planner je alat u kom ćete uneti reči ili fraze, sintagme koje bi najbolje opisale vaš sadržaj i pretragom utvrditi koliko su tražene. 
Primera radi neke ključne reči koje bih ja mogla da koristim su "šminkanje, kozmetika, kupite lako, putujte sami..." i one će biti deo moje pretrage. Kada ih ukucam google će mi izlistatuli sve ključne reči koje su slične terminima koje sam ja stavila. Nakon pretrage gledate koje to reči imaju malo pretraživanja. Zašto? Pa ovde radi obrnuta psiholpgija - ako su vaše ključne reči nešto što se često traži i google označi kao "high" teže ćete se probiti među konkurencijom, jer to znači da mnogi sadržaji onlajn imaju iste ključne reči kao vi. Zato birajte termine koje google označi kao "low".
Kada ste izabrali svoje ključne reči treba ih upakovati u opis bloga koji će imati smisla a sadržati do 150 karaktera. 
Moj bi npr. mogao biti - Blog o kozmetici, nezi masne kože i svemu što pomaže da se naša unutrašnja lepota ispolji. (podvučene reči bi bile key words koje bi google video u opisu mog bloga)

Ovaj opis je ono što ide u posebnu opciju podešavanja blogera. Kada uđete na početnu stranu blogger aplikacije uđite u podešavanja i nakon toga u opciju search preferences. (slika 1)
Ovde ćete videti opciju META TAG i ispod toga Description. Potrebno je da omogućite ovaj opis i tu postavljate rečenicu sastavljenu od vaših ključnih reči. Blogger vam neće dozvoliti da unesete više od 150 reči. 
Kada ovo uradite na blogger-u kod pisanja novih postova će vam se pojaviti nova opcija Search Description. (slika 4)
Ovo je sada mini meta opis za svaki post i opet to je ono što google vidi, a ne vaši čitaoci. 
Ja ovaj odeljak koristim tako da u njemu uvek navedem neki proizvod koji opisujem ili ključnu temu i napišem mini uvod, mini opis koji nije rečima ograničen. 
Za ovaj post taj mini opis bi bio - Kako korostiti SEO u blogger platformi. SEO za početnike - šta je SEO i zašto vam treba saznajte u novom postu. (slika 4)

Pored ovog podešavanja potrebno je da na još dva mesta podesite svoj blog. (slika 2 i slika 3)
Kako da posetite opciju custom robots.txt pronaći ćete na linku koji sam podelila ispod ovih slika. 
Treća slika pokazuje vam kako tačno da podesite opcije custom robots header tag.

slika 1
slika 2
slika 3
Ovo nisu sva podešavanja koja su vam potrebna za SEO na bloggeru. Detaljni opis svega imate na ovom linku i ovom linku. I mislim da će vam ovo dosta pomoći. Ujedno ovde imate prikazan način kako da podesite još jedan koristan alat za vaš blog i stranicu -  Google search console, koji vam pomaže u prikazu ključnih reči koje su u vezi sa vašim blogom, i koji svakodnevno pretražuje moguće greške na blogu, ali je tu i da vam pomogne da unapredite svoj blog, jer SEO je nešto što treba održavati i na njemu raditi bar jednom godišnje.



Da li SEO radi?
Moj osgovor je DA. Mesec dana konstantno pratim protok na mom blogu, ključne reči koje su za moj blog i postove bitne i u poslednjih mesec dana malim promenama postigla sam duplo veću posećenost na mom blogu. 
Bila sam i sama skeptična, ali rezultati su sada vidljivi pa sam morala da podelim svoja iskustva sam vama. 
Takođe u upoznavanju sa SEO-om može vam dosta pomoći i ova stranica, ujedno oni imaju link do posta kako podesiti SEO ako blog pišete u wordpress-u.


Ako želite da unapredite svoj blog danas je informatička pismenost obavezna, a neke stvari lako možete uraditi sami. Istražujte, pitajte ili ako vam je baš to toliko mučno i apstraktno možete uvek platiti drugima da to urade za vas. Ja sam ipak neko ko voli da uči, napreduje i snalazi se sam, jer nekako čini mi se da iako je teže, sve je bolje kada utkate deo sebe u to i dosta stvari uradite sami. Ne bojte se programiranja, istraživanja, probanja - toliko njih je već probalo pre vas i nije pogrešilo, ili je grešku ispravilo. Sve dok se usavršavate i vaš sajt / blog će napredovati i publika će ostati uz vas.

Toliko u ovom postu. Ako imate pitanja slobodno mi pišite na FB stranici najbolje, ili ovde u komentarima. Ako znate o ovoj temi više od mene hajde da razmenimo iskustva i  pomozite i meni i drugima da budemo bolji. 
Do novog čitanja pozdrav.
Dunja...

  • Share:

You Might Also Like

0 comments