Skvalan - zašto ga volim i čemu služi

By Beauty junkie - 19.1.20

Jedan od sastojaka koji sam otkrila u prethodnoj godini i koji mi se mnogo svideo nenadano, a uz to pomogao stanju moje kože je skvala. 
Skvalan je sastavni deo naše kože, tj. naša koža u svom sastavu ima masnoće koje su najsličnije skvalanu. Biljni derivat skvalana je zato odličan za negu kože i njenu hidrataciju. 


Skvalan je u suštini ulje za negu kože koje je po teksturi mnogo blaže i vodenastije od drugih ulja, a kako nije baš kao nerefinisana ili prioridnao čista ulja nije komedogeno i može odgovarati i osobama sa masnom kožom. 
Moje iskustvo sa uljima za negu kože nije bilo pozitivno i zato sam bila vrlo skeptična da li treba da probam skvalan i kako će uticati na moju kožu.
Danas imam čak 4 proizvoda na bazi skvalana i oduševljena sam njime, jer ima višestruku ulogu.
Skvalan sam prvo upoznala preko retinola koji je bio rastvoren u skvalanu. Po recenzijama koje sam čitala i po savetima ljudi koji su prethodno koristili retinol za negu kože rešila sam da prvi susret sa retinolom bude putem retinola rastvorenog u skvalanu.
Svi proizvodi sa skvalanom koje koristim su od brenda The ordinary. Iako je kao sastojak vrlo poznat u Srbiji nisam našla mnogo proizvoda kji ga sastoje, a The ordinary proizvode već godinama koristim za negu kože i zato je logičan izbor bio probati i retinol prvo od njih.

Kako je retinol bio rastvoren u skvalanu iznenadila sam se što moje lice nije reagovalo na ovo ulje i što je ono bilo dovoljno lagano da nakon stvaljanja moje lice ne bude masno, već ga brzo upije. Upravo to je bio razlog da sledeći put kupim 100% čist skvalan, a nakon toga i hemi-skvalan, koji je još blaže strukture i kao voda je i na kraju balzam za umivanje i skidanje šminke sa skvalanom.

Danas ću vam pričati kako koristim ove proizvode, koje su njihove prednosti i zašto toliko prijaju mojoj koži.


Da počnemo sa skvalanom i hemi-skvalanom, jer je ovo potpuno čisto ulje koje se koristi za hidratacija i pomaže kod suvih delova kože koji se kod mene mogu javiti kada je vreme hladno i kada duva vetar. Ujedno upotreba kiselina u mojoj nezi dovodi do hemijskog pilinga kože i koža nakon toga može da se peruta i potrebna joj je dodatna nega. Tada ja najčešće biram skvalan.

100% biljni skvalan je ulje bez boje i mirisa, koje je dosta tečno i lagano, i koje se na mom licu upija za svega minut. Odlično je kao večernja nega i koristim ga često kako bih nadoknadila izgubljenu hidrataciju ili kako bih umirila neželjene spoljašnje uticaje.
Ovo ulje koristijm jednom, do dva puta nedeljno, a kako je jako lagano moguće ga je koristiti i nakon kreme za negu lica, ali morate da pazite da ta krema nema mnogo hijaluronske kiseline, jer ulje i hijauron nisu kompatibilni.

Hemi-skvalan je blaži oblik ovog ulja koje je bukvalno kao voda, tanko i tečno i koje se upija u sekundi. Ovo ulje je odlično kao baza za šminku, ujutru, odlično je da njime razblažite neki puder, samo kap je dovoljna.
Nije teško na licu, i pogodno je za sve tipove kože, pa ga ja često koristim i kada druge šminkam. Sviđa mi se što mogu ujutru da ga koristim i da se ne bojim da ga lice neće upiti ili da ću preko dana postati suviše masna.
Oba proizvoda su mi odlična, i možda je preterano imati ih oba, ali meni prijaju i tačno znam kada i kako treba da ih koristim.
Kupiću oba opet, jer mislim da prave razliku u nezi kože i da je 100% čist skvalan odličan za moju večernju negu kože, dok je hemi-skvalan super ujutru.
Ako imate normalnu ili suvu kožu verujem da će vam se više svideti 100% skvalan, jer će za nekoga ko nije masnokožac kao ja ono biti pravi izbor i moći ćete da ga koristite i ujutru i uveče.


Treći proizvod je retinol u skvalanu. Sve o mojoj nezi kože možete pročitati ovde, a retinol je stvarno promenio moju negu kože. Prvi susret sa retinolom učinio je da moja koža bude jako osetljiva, da se ljuspa i da me pecka - što je i normalno kada tek počinjete sa retinolom. Skvalan u ovom proizvodu je upravo tu da suzbije negativne efekte retinola, da smiri i nahrani kožu.
Verovatno mi se zato i svideo toliko, jer je moja koža nakon samo par korišćenja retinola ozdravila, a ta prva reakcija na retinol kao sastojak je nestala za svega 2-3 nedelje. I dalje koristim ovaj proizvod i naravno da ću ga ponovo kupiti - u ovom obliku ovo je 0,5% retinola što smatram da je mojoj koži stvarno dovoljno i da su efekti vidljivi.
Skvala ovde je najsličniji 100% biljnom skvalanu, masan je i jak, ali baš zato koža ga u kombinaciji sa retinolom baš voli i nikave reakcije nisam imala na njega.
Priznajem da sam i dalje skeptična kada su druga ulja za lice u pitanju i nisam baš sigurna da ću ikada početi intenzivno da koristim ulja u nezi kože, ali ovo mi se jako sviđa i moja koža ga baš voli.


Četvrti proizvod sa skvalanom sam tek nedavno počela da koristim. U pitanju je uljani skidač šminke - tj balzam za umivanje tkđ. od brenda The ordinary. Utisci o ovom proizvodu su različiti i ne sviđa se svima, ali meni je baš, baš super.
Pored ovog balzama za umivanje probala sam i jedan drugi, skuplji, ali The ordinary mi se definitivno više sviđa.
Uzela sam malo pakovanje, koje je zaista malo i brzo se troši. Čini mi se da mi je dosta proizvoda potrebno da bih skinula šminku uveče posle izlaska, ali ujedno skidanje sa balzamom je mnogo brže i lakše nego sa micelarnom vodom.
Balzami za skidanje šminke i umivanje se koriste tako što proizvod istisnete u dlan i protrljate dlanove da bi pod toplotom kože postao kao ulje, i nakon toga trljate lice (predeo oko očiju trljajte baš blago i polako). Kada ulje rastvori šminku dodajte vodu. Ja samo ruke nakvasim mlakom vodom i počenm da trljam lice i spiram ulje sa njega. U dodiru sa vodom ovo ulje postaje kao neka mleča emulzija i jako lako se sprere.
Nakon njega meni ostane na koži malo masnjikav sloj, i zato mi je potrebno da nakon ovog balzama koristim umivalicu za lice - neki jači gel za masnu kožu koji će skinuti svo ulje sa lica.
Baš mi se sviđa ovaj proizvod pa ću sigurno kupiti veće pakovanje jer je skidanje sminke sa njima baš lako i brzo, a to mi često treba.


To je sve u ovom postu. Nadam se da sam vam približila skvalan kao sastojak, koji proizvodi sve mogu da ga sadrže i kako se oni koriste.
Jeste li vi do sada probali neki proizvod sa skvalanom ili ste koristili neki od ovih proizvoda?
Pišite mi koji su vaši omiljeni proizvodi za negu kože i žašto.
Do novog čitanja pozdrav.
Dunja.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments