Kako zadržati mat izgled kože tokom letnjih dana?

By Beauty junkie - 5.6.16

Leto je period kada je teže održati svež i zdrav izgled kože, izgled bez sjaja i suvišnog sebuma. Osobe sa masnom i kombinovanom kožom znaju o čemu pričam.
Topliji dani znače promenu na koži, pojačano lučenje sebuma i znoja.
Osobe sa masnom kožom lice obično se znoje i po licu, pogotovo ako je šminka koju stavljaju na kožu teška i zatvara pore.
Da biste zadržali zdrav izgled kože lica, da vam se šminka ne bi topila i da ne biste izgledali masno evo par preporuka i savet.
U postu ćete videti koje proizvode ja koristim i kako se ponašam tokom dana kada imam šminku na licu.


Prvi i osnovni korak koji ponavljam svako jutro i veče jeste nega kože. Umivanje je, za mene lično, najbitnije ujutru, jer me razbudi i osveži, i pripremi kožu da dalju negu i šminkanje.

Umivam se sapunom od kokosovog ulja sa uljem čajnog drveta. Pokazalo se da ovakvi sapuni deluju na moju problematičnu kožu, ne suše je zbog kokosovog ulja, a smanjuju napravilnosti zbog ulja čajnog drveta.
Nažalost od kada nema Manna.rs sajta koji je prodavao ovakve sapune dovijam se kupovinom preko interneta. Ako znate da neko u Srbiji pravi sapun sa uljem čajnog drveta ostavite mi neke podatke u komentarima.

Nakon umivalja sledi tonik za lice i krema za negu. U oba slučaja koristim Sebamed kolekciju clear face.
Njihov tonik za lice je dosta jak i invenzivan, jer je na bazi alkohola. Zbog toga deluje na kožu tako što sa nje skida gornji sloj sebuma i ima jak miris alkohola.
Ovo je grub postupak za vašu kožu, jer kada se sa nje skine sebum koža se oseća golo,
otkriveno i tada luči više sebuma da bi nadoknadila ono što je sa nje skinuto.

Zbog toga je nega nakon tonika za lice ključna. Tada na scenu stupa Sebamed care gel, nemasna gel krema bez alkohola, pogodna i za dan i za noć. O njoj sam vam već pisala , a ovo mi je druga tuba koju trošim, jer odlično hidrira kožu, smanjuje lučenje sebuma i ako je pustim da se dovojno dugo osuši na licu može biti dobra podloga za šminku.


Posebna nega kože je takođe bitna. To je nega koja nije svakodnevna, već periodična, i u nju najčešće ubrajamo maske za lice, pilinge, kreme sa posebnim svojstvima itd.

Moj izbor je Himalaya neem maska za lice za normalnu i masnu kožu.
Ovo je druga tuba koju trošim, i koristim je jednom nedeljno minimum, a kada mogu stavljam je češće, na svaka 4 dana. Ova maska čisti pore i vrši blagi piling lica, koža posle nje je divna, i o njoj sam već pisala, pa ako vas zanima pročitajte članak.


Sada pričamo o proizvodima za šminkanje, i koje to proizvode ja koristim kako bih imala mat efekat na licu duže vreme. Na slici proizvode vidite na okupu, a uskoro ću vam ih detaljnije opisati.


Leti je za mene posebno bitno da produžim trajanje šminke, i da produžim matiranost lica. Zimi je to lakše postići, jer su temperature manje, zato leti često svoje šminkanje počinjem prajmerom, ili bazom.
U mom posedu su dva prajmera, i oba mi se sviđaju. Kao što vidite Aura je pri kraju i presekla sam tubu kako bih ga skroz iskoristila.
Ono što ću vam reći o njemu jeste da je odlična lagana podloga za kožu na bazi vode, koja pripremi kožu za šminku, ne učini čudo, ne smanji pore i sl, ali kože izgleda sveže, zdravo i šminka na njoj traje duže.

Maybelline Baby skin je vrlo hvaljen prajmer na većini blogova i YT kanala. Ja ga koristim od kada se pojavio, ali mu nikako nisam posvetila dovoljno pažnje.
Ovaj prajmer je silikonski i  uloga mu je da zagladi kožu i smanji pore.
U mom slučaju on samo zagladi i matira kožu, smanjenje pora nisam primetila. Ovaj prajmer najčešće nanosim na T zonu,  jer jako matira, i lepo drži šminku, ali mi je ujedno malo težak na licu, osetim ga, pa ga nikada ne nanosim na celo lice.


Nakon baze dolazi puder, a meni je trenutno ovo omiljena kombinacija.
Avon calming effects matirajući puder je nešto što mi je mnogo vas preporučilo u  komentarima, kada sam pisala o drugim Avon puderima. Uzela sa ga skoro, u niansi koja je dosta svetla, nude, jer mi je u ovim mesecima koža najsvetlija.
Ovaj  puder je odlična zamena za BB kremu. Proziran je i prirodan na koži, ne daje potpuno mat izgleda, ali ne primeti se da išta nosite kada ga imate. 

Kombinujem ga sa divnim i savršenim puderom za masnu kožu, L'oreal infallible matte, o kom sam već pisala i dovoljno je reći da je za mene ovo najbolji drogerijski puder koji se prodaje kod nas.
L'oreal pudere pre nisam nosila, jer su izazivali bubuljice na mom licu, ali sa ovim puderom to nije slučaj.  Svakodnevno ga koristim, posebno na T zoni, nije težak niti deluje veštački, a savršeno pokriva nedostatke na koži. Daje potpunu mat završnicu koja traje satima, i obožavam ga.




Posle puder ide matiranje kamenim puderom.
Ovo je često najvažnije deo šminkanja, pogotova ako imate jako masno lice. Prajmer i setujući puder pomažu da sebum duže vreme ostane kontrolisan i da vam se lice ne prosijava.
Ja ga nanosim na celo lice i preko njega rumenilo i bronzer, jer se tako lepše sjedine.

Omiljenim matirajući puder mi je Essence all about matte. Iako je u pakovanju beo, on je providan i ne ostavlja beli trag na koži. Odlično matira lice, i u kombinacija sa tečnim puderima ostavlja mat izgled kože minimum 6 sati, čak i po jako toplom vremenu.
Često nema potrebe da doterujem puder ili dodatno matiram lice kada nosim ovu kombinaciju. I  ja se iznenadim  kada se posle 6 sati pogledam u ogledalo i shvatim da ne moram ništa da diram, da koža izgleda odlično.
Jedina mana mu je pakovanje, jer nije čvrsto i svaki put kada sam ga nosila sa sobom polomio se u torbi, čak i na put kada ga nosim moram da ga uveijem u nešt mekano kako bih ga sačuvala.

Drgugi puder koji mi je favorit ovih dana jeste GR Long Stay matte face powder.
Ovo je još jedan novitet kompanije GR. Puder je u nijansi 5, i vrlo je zanimljiv po svojstvima i načinu nanošenja.
Pakovanje ovog puder ja vrlo elegantno, sa pufnicom i plastičnim zatvaračem koji aplikator odvaja od samog proizvoda.
Puder ima značajnu moć prekrivanja, posebno kada se nanosi  pufnicom sa kojojm dolazi. Matira lepo i prirodno kožu, i odličan je za nošenje sa sobom,  jer je kompaktan, a pakovanje čvrsto tako da se neće polomiti u torbici. Uz to pufnicu uvek imate sa sobom za doterivanje šminke, a i ogledalo koje je u poklopcu proizvoda.




Tokom dana ja ne matiram lice dodatnim puderom osim ako je to baš neophodno i mnogo je vruće. Umesto papirića za matiranje ja koristim maramice, obične koje blaog prislinim na lice. Znam da mnogi koriste matirajuće papirićem, ali meni je još davno dermatolog rekao da ne radim to, već da koristim običnu maramicu i toga se držim.

Bitna stvar za masnu kožu, i za svaki tip kože jeste da nikako ne spavajte sa šminkom. Nega kože pred spavanje je ključna, a da bi se koža odmorila i vratila u svoje prirodno stanje, pa makar ono bilo i masno potrebno je da skinete šminku i omogućite koži da diše.

U ovom postu toliko. Nadam se da vam se sviđa. Pišite mi u komentarima soje predloge proizvoda za matiranje lica.
Do novog čitanja...
Pozdrav!

Dunja!!!

HVALA ŠTO PRATITE BLOG!!!

  • Share:

You Might Also Like

10 comments

  1. Анониман5. јун 2016. 15:23

    Jedina mana kamenih pudera sto nemaju ogledalo :-) mene to izluđuje pa uvek kupim sa ogledalom iako mi je mozda drugi bolji. Inace za te matirajuće maramice se slažem.


    Pozić :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eto da nisi napisala ne bih se setila da kazem da GR mat puder imai ogledalo, tako da je sve tu za lako nanosenje i nosenje sa sobom. Pozzz :)

      Избриши
  2. Uvijek sam se mučila s tim da se ne sjajim preko ljeta, sada jedva čekam one bas vruće dane ( +40) da isprobam ove trikove! :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lany sumnjam da ista izdrzi na +40, ali sa ovim proizvodima bices sigurna. Loreal puder skroz matira i bas dugo traje. Lada ti treba veca mat prekrivenost duzeg trajanja korosti samo njega uz podlogu i setujuci puder.

      Избриши
  3. Анониман6. јун 2016. 19:50

    Sve si lepo objasnila, nemam bas nista da dodam. Imam mesovitu kozu i u mom slucaju je celo to koje mi zadaje probleme jer se mnogo masti.. Stavljala ja kremu ili ne, ono se masti i to je :|. Sto se tice kamenih pudera, sad naizmenicno koristim Essence beli i GR Silky Touch, oba su ok, a cim ih potrosim vracam se Rimmelovom Stay Matte kamenom, koji je dokazano odlican za mene. Imam ovaj Calming Effects i nije los, jedino sto ne matira bas nesto.. Prajmere ne koristim jer mi nikako ne prijaju, ali cu zato obavezno probati ovu Himalaya masku. Kristina

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E Kristina janikako da probam taj Rimmel, imala sam ga odavno i zaboravila kakav je, moram ga uzeti uskoro. Dobro si me podsetila. Hvla za komentar. Masku probaj, odlicna je za masnu kozu.

      Избриши
  4. Анониман9. јун 2016. 12:08

    Slusala s jednog dermatologa koji kaze za leto tecni puder nikako!? Auuu kako da ga se odreknem pitam se? :-) Mada,na 50 stepeni sve se sliva. Preporucuje u prahu leti a tecni samo u specijalnim prilikama,a kameni nikako.

    Odlican post :-)
    Pohvale!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je dermatolog branio tecni puder u bilo koje godisnje doba, ali je stvarno nemoguce ici na posao i izgledati pristojno bez pudera kada ti lice ima mnogo nepravilnosti. Ja sam vremenom nasla sta meni odgovara a to ne iskljucuje puder. Ipak kada sam dugo napolju preko dana koristim samo pvaj Avon puder ili BB kremu i trudim se da se vikendom ne sminkam. Pozzz. Hvala za komentar.

      Избриши
  5. Dunja, jesi li dobila moj komentar na ovaj post pre neki dan? Pisala sam o utiscima o nekim Sebamed proizvodima. Kristina

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Кристина писала си коментар на посту о Себамед гел креми, ниси на овом посту. Тај коментар сам једини добила.

      Избриши